ATG Fair Play

Aktivitets-workflow Förklaringar

Uppdaterad

Inhämtning och utvärdering TI

Roboten inhämtar taxerad inkomst och fyller i ATG Winnings/ ATG Losses via QlikView enligt rutin. Är kundens möjliga insättningsbelopp större än insättningar stängs ärendet utan vidare åtgärd. Om inte stängs aktiviteten och går vidare till Redogörelse skickad.

Redogörelse skickad

Vi laddar upp brev i File attachment och sparar utan att stänga. Ärendet går automatiskt in i suspend i 15 dagar och skickar automatiska mail till kunden dag 5 och dag 12 som påminnelse. När 15 dagar har passerat kommer ärendet upp igen och vi utför då nästa steg. Svar senast visas i fliken Timelimit TR.

Utvärdering redogörelse

Inkomna undelag laddas upp i File attachment. Underlaget dokumenteras och beloppen fylls i cellerna för beslut på AGA. Om samtligt underlag är tillräckligt för AGA by Agent godkäns ärendet och vi dokumenterar och avslutar ärendet. Inkommer kunden under 15 dagars intervallet så hålls aktiviteten öppen. När 15 dagar har passerat stängs aktiviteten.

Spärrad kund

Efter 15 dagar spärras kund vid uteblivet svar. Ärendet kommenteras i Solution memo och aktiveteten sparas utan att stängas. Suspend 30 dagar för eventuellt avslut. 

Avsluta kund

(Assign to SQ) separat ärende skapas, se rutin. Kunden läggs upp på spärrlistan och ärendet kan stängas helt.  

Dokumentera och avsluta ärende 

Här dokumenterar vi allt som är relevant för ärendet och stänger.


warning Created with Sketch.