ATG Fair Play

Inhämta adressuppgifter via tvåvägs

Uppdaterad

Compliance har uppmärksammat att ATG har brister vad gäller person och kontaktuppgifter. Beslut har fattats att inhämtning av adressuppgifter ska utföras via tvåvägskommunikationen. 

Hantering för utskick: 

  1. Skapa ett nytt RG AML-ärende på kunden och gör det till ett "KYC_WF"
  2. Dokumentera: 
    1. Description : Adressförfrågan DD/MM 
    2. Symptom memo: Uppdaterade adressuppgifter efterfrågade via tvåvägskommunikation på begäran av ansvarsrådet (2023-11-27)
  3. Öppna valfri aktivitet för att komma åt tvåvägskommunikationen (aktiviteten behöver ej stängas)
  4. Välj Chat type "Start Chat using free text" 
  5. Klistra in texten:

    ”/Rubrik/ Vi saknar din adress 
    /Bröd/ Hej 
     
    Vi är glada att du är kund hos oss och vi vill gärna att du ska fortsätta vara det. Enligt svensk lag måste alla spelbolag ha adressuppgifter till sina kunder. Därför behöver vi din hjälp med att komplettera dina uppgifter. Om vi inte får in dina adressuppgifter kan det i förlängningen leda till att vi måste säga upp dig som kund. 

    Du kan skicka dina adressuppgifter genom att svara direkt på detta meddelande. Har du frågor kan vi också svara på dessa direkt. Du är även välkommen att höra av dig till oss på 08-627 20 40 vardagar 08.00-16.30 eller spelansvar@atg.se

    Vi behöver ditt svar senast (datum)

    Tack för din hjälp!
    ATG”
  6. Skicka meddelande 
  7. Låg ärendet ligga kvar i "inhämtning och utvärdering"
  8. Suspendera ärendet i 14 dagar

Hantering efter utskick: 

  1. Gå in i WF-ärende
  2. Öppna tvåvägs 
  3. Vid uteblivet svar:
    1. Spärra konto (KYC-Spärr), med kommentar "På begäran RG &KYC, uteblivet svar på adressförfrågan
    2. Dokumentera i solution memo: Uteblivet svar adressförfrågan- kontot spärrat
    3. Stäng ärende med closure code: Address Retrieval
  4. Vid svar: 
    1. Lägg till /ändra adress under "kundändring" i Kontoadm
      1. Säkerställ om det är ett högrisktredjeland här
    2. Svara kunden i fritext: 
      1. Hej,
        Tack för ditt svar,
        Vi har uppdaterat dina kontouppgifter.
        Tack för ditt samarbete!

        Med vänlig hälsning,
        ATG
    3. Stäng chatt
    4. Dokumentera i Solution Memo: Kunden har inkommit med adressuppgifter. Ärendet stängs.
    5. Stäng ärende med closure code: Address Retrieval


warning Created with Sketch.