Fördelning av KYC-ärenden
Uppdaterad
Bakgrund
Pass 4 varje dag har i uppdrag att bedöma inkomna KYC- och LÅNärenden i första steget med inhämtning av PK och Samtal. Alla ärenden som leder till en transaktionsförfrågan (redogörelse skickad aktivitet) ska fördelas jämnt till resterande av agenter.
Fördelningen baseras på arbetsbelastningen hos varje agent. Man jämför agenternas befintliga ”backlog” (total antal ärenden) samt vart i workflow-processen man befinner sig.
Genomgång av sin egen ”backlog” varje måndag på veckomötet är superviktigt för att fördela på ett bra sätt främst på måndagar då mest ärenden troligtvis finns.
Hantering
- Skapa en överblick på agenternas backlogg genom att gå in i filter ”KYC Workflow – All cases”
- Sortera på kolumn ”responsible User”
- Se över antalet per agent och workflow-status
- Gå till ”Assign status” och filtrera på ”Not Assigned (WF/Larmåtgärd)”
- Inhämta PK och eventuell S2
- Bedöm ärendet
- Ärenden som går vidare i workflow till ”Redogörelse skickad” assigna dessa till agent baserat på agenternas backlog
- Fyll i ”responsible User” och spara
- Repetera tills ”Not Assigned” är tom och agenterna blivit tilldelade ärenden