ATG Fair Play

Verifiera kund utan BankID

Uppdaterad

Vid de fall kund inte har BankID (eller vid RG utgående) behöver vi säkerställa att vi pratar med korrekt person på annat vis. Har kund BankID men inte kommer ihåg koden ska vi be kund återkomma när hen har löst det med sin bank.

Om vi utför verifiering utan BankID ska vi skriva in vilka frågor vi har ställt, vad kund svarat och om detta var rätt eller inte i Pob-ärendet.

Exempel på frågor för att verifiera kund

  • Vad är din registrerade mejladress?
  • Vilket är ditt senast lagda spel?
  • Vilken är din senaste vinst?
  • När loggade du in senast?
  • Vad har du för saldo på kontot?
  • Kan du läsa upp fyra sista siffrorna på ditt ATG-kort?
  • Ungefär när blev du ATG-kund?

Kund behöver svara hyffsat rätt på 3 till 4 frågor (fel på någon dag/timme eller att den anger ett tidigare spel än det senaste osv) för att vi ska godkänna verifieringen.

Guide taggad med: Verifiering
warning Created with Sketch.