Rutin för känd kund
Uppdaterad
För känd kund som omsätter mycket där vi har sedan tidigare en tillräcklig kundkännedom samt är trygga i spelomsorg, görs en annan typ av uppföljning. Det innebär att Team Manager RG & KYC hanterar kunden årsvis och då sammanslås både spelansvar och kundkännedom i samma bedömning.
Dessa kunder följs även upp månatligen av RG Specialist, Team Manager RG & KYC och Analysis Customer Analytics för att säkerställa att kunden inte avviker till det negativa som kan kräva en tidigare åtgärd.
Hantering
- Team Manager RGKYC kontaktar kunderna om tid för omsorgssamtal
- Omsorgssamtal utförs utifrån ett framtaget protokoll med frågor om kundens spelande och mående. Eventuella åtgärder diskuteras.
- Dokumentationen om samtalet laddas upp i ärendehanteringssystemet
- Utskick av redogörelse till kund
- Bedömning enligt ursprungsrutinen för högriskkunder
- Beslut om åtgärd till kund