ATG Fair Play

Rutin för känd kund

Uppdaterad

För känd kund som omsätter mycket där vi har sedan tidigare en tillräcklig kundkännedom samt är trygga i spelomsorg, görs en annan typ av uppföljning. Det innebär att Team Manager RG & KYC hanterar kunden årsvis och då sammanslås både spelansvar och kundkännedom i samma bedömning.

Dessa kunder följs även upp månatligen av RG Specialist, Team Manager RG & KYC och Analysis Customer Analytics för att säkerställa att kunden inte avviker till det negativa som kan kräva en tidigare åtgärd.

Hantering

  1. Team Manager RGKYC kontaktar kunderna om tid för omsorgssamtal
  2. Omsorgssamtal utförs utifrån ett framtaget protokoll med frågor om kundens spelande och mående. Eventuella åtgärder diskuteras.
  3. Dokumentationen om samtalet laddas upp i ärendehanteringssystemet
  4. Utskick av redogörelse till kund
  5. Bedömning enligt ursprungsrutinen för högriskkunder
  6. Beslut om åtgärd till kund 
Guide taggad med: Känd kund Manager
warning Created with Sketch.