ATG Fair Play

Komplicerade ärenden- återbetalningsförfrågan

Uppdaterad

Vid inkommande Återbetalningärende (Osunt spelande med krav på ersättning) ska dessa eskaleras vidare för att ta fram ett svar till kund och beslut ska fattas av SUB. 

Hantering:

  1. Ett av ovan exempel identifieras av RG & KYC Agent
  2. Eskalering sker till Team manager RGKYC via mail med relevant information (ladda ner bifogad mall nedan)
  3. Team manager RGKYC dokumenterar i POB att ärendet har eskalerats vidare
    • Suspendera ärendet i 7 dagar
  4. Team manager RGKYC skickar informationen vidare till Fair Play manager för att koordinera
  5. Fair Play manager sammanställer informationen och samlar berörda personer till möte
    • Gruppen diskuterar ärendet och tar fram ett beslut och ett svar som kan skickas till kund
  6. Fair Play manager informerar Head of Fair Play om händelsen
    1. Vad som hänt.
    2. Vilket beslut man diskuterat fram.
    3. Vilket förslag till svar som finns.
  7. Inväntar besked om ett godkännande enligt delegationsbeslut.
    • Om avslag ges, återkalls Fair Play Task force till ett möte
  1. Åtgärd utförs. Kund besvaras via mail från ATG spelansvar.
    Ex på åtgärder:
    1. Information
    2. Varning
    3. Spärr av konto tillsvidare
    4. Avslut av konto permanent
    5. Återöppna konto utan restriktioner
    6. Återöppna konto med restriktioner
  2. Ärendet loggas i POB av RGKYC Agent eller Team manager RGKYC
    • Eventuella dokument bifogas i ärende
  1. Återkommer kund efter svar - gå tillbaka till punkt 3.

(Version 3)

Bifogade filer

warning Created with Sketch.