Kontakta kund- hög jackpotvinst Casino
Uppdaterad
Vid höga vinster kan det finnas en ökad risk att spela för mer än man ursprungligen tänkt. På grund av detta kontaktas kunderna med ett omsorgssamtal för att gratulera och rekommendera åtgärder som motverkar spel på osund nivå. Ärende autogenereras till RG-Cases från anayls med information om kunden.
Hantering
- Öppna "Hög jackpotvinst casino<noreply@atg.se>"
- Konvertera kundnyckel till kontoindex via Qlikview
- Analysera kundens spelande
- Hur har kundens spelande sett ut senaste 6 mån innan jackpotvinst?
- Har vi varit i kontakt med kund tidigare i spelansvarssyfte?
- Hur har kunden spelat sedan Jackpotvinst?
- Kontakta kund med ett omsorgssamtal
- Vid svar:
- Gratulera kunden!
- Fråga hur kund ser på spelandet efter vinst
- Rekommendera en paus på valfri period (för att svalna)
- Om inte paus-rekommendera att kunden ser över sina insättnings-, förlust-, och inloggningstidsgränser
- Rekommendera att kunden gör ett uttag på vinsten (om det inte gjorts)
- Rekommendera att ta kontakt med en personlig bankman på tillhörande bank för ytterligare tips.
- Vid uteblivet svar:
- Omsorgsspärra
- Skicka sms till kunden med information om spärr
- Vid svar:
- Ändra befintligt ärende
- Dokumentera ärende
- Description: S2 Hög jackpotvinst Besvarat/Obesvarat DD/MM
- Contact Person: Kontoindex/ Personnummer/ Kontonummer
- Configuration item: Konto/Account
- Case Category: CSI-S2
- Symptom memo:
- Belopp för Jackpot vinst
- Datum för vinst
- Solution memo:
- Har kunden tagit ut vinst?
- Har kunden ändrat gränser/spärrat för att motverka spelproblem?
- Vad ska kund göra med pengarna?
- Har vi gjort någon åtgärd?
- Övrig kommentar?
- Closure Code: Resolved
- Informera om samtalet i ett mail till catrina.maki@atg.se , mattias.petersson@atg.se, rgkyc@atg.se, julia.bjorklund@atg.se, niklas.ek@atg.se, stefan.serrander@atg.se
- Kontaktuppgifter till kund
- Index
- Namn
- Telefonnummer
- Kort information om samtal och vinstbelopp
- Kontaktuppgifter till kund
(Version 3)