Omsorgsspärra avstängd kund
Uppdaterad
I samband med de utringande omsorgssamtalen kan det framkomma att kunden själv har valt att agera på sitt spelbeteende och självmant registrerat en avstängning. I dessa fall kan en kontakt från oss påverka kunden negativt och vi behöver istället omsorgsspärra kunden tills det att denne själv vill ta kontakt.
Säkerställ:
- Att kunden själv uppger i samtal/mail att denne är avstängd på spelpaus.se
- Att kund har registrerat en avstängning på spelpaus.se via händelsefliken i KontoAdm
- Att kunden är självavstängd 1, 3, 6 månader på samtliga spelområden
- Att kund är självavstängd 12 mån tillsvidare på samtliga spelområden
Hantera:
- Spärra kund utan att ringa eller skicka sms med information
- Omsorgsspärra spelpausad kund på samtliga spelområden
- Egen avstängd 1, 3 eller 6 mån på samtliga, spärra kontostatus
- Egen avstängd kund med tillsvidare behöver ingen ytterligare spärr
- Skapa ett S2-ärende
- Dokumentera
- Description ”DD/MM Uteblivet omsorgssamtal pga egenavstängd”
- Klistra in skärmdump på riskfaktor kund fastnat på från QlikView
- Att kund är avstängd via spelpaus.se och hur det framkommit
- Att kund är omsorgsspärrad
- Stäng ärende med Closure code No Action
(version 2)