ATG Fair Play

EWS Larm- Spelansvar

Uppdaterad

EWS (Early warning system) är ett larmsystem som skyndsamt flaggar för extra höga risker. I spelansvar används detta för att skyndamt fånga upp: 

  • Höga spel på Casino 
  • Hög nettoförlust 
    • Larm 1: Ung kund (18-25år) som förlorar 20tn netto/dag : Unga kunder med hög nettoförlust
    • Larm 2: Ny skapat konto de senaste 6 mån och gjort nettoförlust 50tn/dag: Nya kunder med hög nettoförlust

Hantering: 

  1. Öppna ett EWS-ärende i RG cases i POB 
  2. Bedöm och kontakta kunden enligt S2 rutin
  3. Dokumentera ärende enligt S2 rutin
    1. med "O/Besvarat samtal xx/xx i Description
    2. information från samtal i Solution Memo med beslut och åtgärder
  4. OM det har skapats flera EWS-ärenden på kund i närtid av varandra och vi inte tycker att ett nytt samtal är nödvändigt, dokumentera: 
    1. Ingenting i Description 
    2. Bedömning och anledning till varför vi inte kontaktar kund i Solution Memo
    3. Hänvisning till tidigare S2 i Solution Memo 
    4. Ändra Case Category till "KYC ADD"
Guide taggad med: Casino EWS Höga spel Larm
warning Created with Sketch.