Eskalering från Evolution
Uppdaterad
När Evolution misstänker problemspel i Livechatten behöver de eskalera dessa till ATG. Ett ärende skapas då till Kundservice som får registrera händelsen på kund, lägga in bilder från chattar och bedöma om ärendet ska eskaleras till Player Trackning.
Hantering:
- Öppna ärende som heter (exempel: SD-2361956 ATG.se / Problem gambling / 1234555<servicedesk@evolution.com>)
- Gör en bedömning av kundens spelande baserat på:
- Inkomst
- Totalt resultat
- Kundens gränser
- Ökande i spelandet
- Bedöm om kunden behöver kontaktas med omsorgssamtal
- Om Ja, Kontakta kund enligt samtalsguiden med fokus på frågor om det som skrivits i chatten
- "Varför skrev du .... i livechatten?
- Om nej, dokumentera anledning till uteblivet samtal
- Om Ja, Kontakta kund enligt samtalsguiden med fokus på frågor om det som skrivits i chatten