Kund visar tecken på ohälsa/självmordstankar
Uppdaterad
- Skriv "vem kan ringa SOS" i RGKYC chatten och tagga @everyone
- När en kollega har svarat, ge kollegan
- Kontoindex
- Snabb beskrivning på vad som sker i samtalet
- Fortsätt ha fokus på kund och se till att den inte känner sig bortglömd,
- Informera kunden om att SOS har kontaktats eftersom vi är oroliga
- Säkerställ vart personen befinner sig
- Var kvar med kund till SOS-personal är på plats.
- Lägger kund på ringer vi ej upp.
- När samtal är över:
- Dokumentera vad som hänt och vilka åtgärder som tagits vid.
- Kontakta Team manager RGKYC och informera om incidenten
- När en kollega har svarat, ge kollegan
- Kollegan ska under tiden
- Kontakta SOS på 112 och informera vad som har hänt samt ge kontakt- & personuppgifter
- Sätt en spelomsorgsspärr på kontot