ATG Fair Play

Kund visar tecken på ohälsa/självmordstankar

Uppdaterad
  • Skriv "vem kan ringa SOS"  i RGKYC chatten och tagga @everyone 
    1. När en kollega har svarat, ge kollegan
      1. Kontoindex
      2. Snabb beskrivning på vad som sker i samtalet
    2. Fortsätt ha fokus på kund och se till att den inte känner sig bortglömd,
      • Informera kunden om att SOS har kontaktats eftersom vi är oroliga
      • Säkerställ vart personen befinner sig
      • Var kvar med kund till SOS-personal är på plats.
        • Lägger kund på ringer vi ej upp.
    3. Kollegan ska under tiden
      1. Kontakta SOS på 112 och informera vad som har hänt samt ge kontakt- & personuppgifter
      2. Sätt en spelomsorgsspärr på kontot
    4. När samtalet är över:
      1. Dokumentera vad som hänt och vilka åtgärder som tagits vid.
      2. Kontakta Team manager RGKYC och informera om incidenten
      3. Ha ett debreifing-samtal direkt med någon nära kollega (eller i samband med informationen till team manager RGKYC)
Guide taggad med: Ohälsa Suicid Självmordstankar
warning Warning.