ATG Fair Play

Felanmälningar

Uppdaterad

Vid upptäckta fel gällande t.ex POB eller andra system är det viktigt att fånga upp så mycket information som möjligt för att felsökning ska vara möjligt. 

Säkerställ: 

  • Vilket system gäller det? 
  • Vilket läge pågår felet? (KYC-WF, 2-vägs, RPA, Sökning m.m)
  • När uppstod felet?
  • Hur länge har fel pågått? 
  • Hur många användare är drabbade? 
  • Hur många kunder är drabbade?
  • Finns skärmdumpar/videoinspelning?

Gör såhär:

  1. Gäller felet POB? 
    1.  Sammanställ fel med så många av punkterna ovan som går
    2. Skicka i felanmälningschatten
  2. Gäller felet RPA-dator?
    1. Sammanställ fel
      1. Vilken process gäller det? KYC- RPA eller PEP-RPA?
    2. Ta skärminspelning/skärmdumpar 
    3. Skicka fel via mail till Elin med Mattias på CC i första hand
      1. Om båda är borta, maila fel till contact@digitalengine.se
  3. Övriga fel?
    1. Sammanställ felanmälan enligt punkter ovan
    2. Skicka till IT-support
warning Created with Sketch.