ATG Fair Play

Omsorgsspärra avstängd kund

Uppdaterad

I samband med de utringande omsorgssamtalen kan det framkomma att kunden själv har valt att agera på sitt spelbeteende och självmant registrerat en avstängning. I dessa fall kan en kontakt från oss påverka kunden negativt och vi behöver istället omsorgsspärra kunden tills det att denne själv vill ta kontakt.

Säkerställ:

  • Att kunden själv uppger i samtal/mail att denne är avstängd på spelpaus.se
  • Att kund har registrerat en avstängning på spelpaus.se via händelsefliken i KontoAdm
  • Att kunden är självavstängd 1, 3, 6 månader på samtliga spelområden
  • Att kund är självavstängd 12 mån tillsvidare på samtliga spelområden 

Hantera:

  1. Spärra kund utan att ringa eller skicka sms med information
    • Omsorgsspärra spelpausad kund på samtliga spelområden
    • Egen avstängd 1, 3 eller 6 mån på samtliga, spärra kontostatus
    • Egen avstängd kund med tillsvidare behöver ingen ytterligare spärr
  2. Skapa ett S2-ärende 
  3. Dokumentera
    1. Description ”DD/MM Uteblivet omsorgssamtal pga egenavstängd”
    2. Klistra in skärmdump på riskfaktor kund fastnat på från QlikView
    3. Att kund är avstängd via spelpaus.se och hur det framkommit
    4. Att kund är omsorgsspärrad
  4. Stäng ärende med Closure code No Action

 

(version 2)

Guide taggad med: Spelomsorgspärr spelpaus.se
warning Created with Sketch.