Butik ringer in och misstänker problemspelande kund
Uppdaterad
Butikspersonal är våra viktigaste ambassadörer på ATG och de kan som förstahandskälla uppmärksamma problemsspelande. Om en butik kontaktar oss vid misstänkt problemspel ska vi stötta butiken i samtal.
Tacka för att de tar kontakt och har uppmärksammat kund!
Informera:
- Att butiken inte får utlämna kunders personuppgifter
- Att det är okej för butiker att neka spel utan förklaring
- Att det ofta är bra att visa sig i spelhörnan och uppmärksamma/prata med kunden (annars är det lätt för kunder att gömma sig/sitt spelande
- Om de stödföreningar som finns (om butikspersonal är bekväm att prata med kunden)
Hantera:
OBS! Kundservice får inte i dessa fall spärra en kund som uppmärksammats av butikspersonal.
- Efterfråga kupongid för att få fram rätt kund
- Sökning i eko, kambi eller kontoadm visar rätt kund
- Efterfråga info om kundens spelande- varför misstänkt problemsspelande?
- Eskalera ett ärende till Player Tracking
- RG & KYC agenterna gör en bedömning om samtal behövs (utan att nämna butiken) och om kunden behöver spärras eller inte.