Alarm Cases-LÅN
Uppdaterad
Vi behöver agera enligt omsorgssplikten där kunder har signalerat att spelandet finansieras med lånade pengar på sin KYC-enkät. Ett omsorgssamtal behöver utföras och ytterligare kontroller för KYC görs.
Hantering
- Välj filter 3. Alarm Cases
- Välj det översta ärendet i filtret
- Ändra Case Category från "Larmåtgärd" till ”KYC-WF”
- Spara för att skapa ett workflow.
- Ändra Description till "S2 Lån Besvarat/obesvarat DD/MM"
- Inhämta Personkontroll
- Bifoga in den inhämtade personkontrollen i aktivitet "Inhämtning och utvärdering TI"
- Fyll i eventuella avvikelser från personkontrollen i cellerna:
- Kreditvärdighet:
- Betalningsanmärkningar:
- Skuld hos KFM:
- Sammanräknad inkomst:
- Dokumentera i Symtom Memo
- AGA Ti 6 mån
- Resultat 6 mån
- Besvarat/obesvarat samtal
- Om brev skickats
- Övrig information
- Kontakta kunden ur ett spelansvarsperspektiv baserat på enkätsvaret. Använd samtalsguiden