6. Bedöm KYC underlag
Uppdaterad
När underlaget är inlagt i Workflow-ärendet och POB räknat ut en Suggested AGA behöver en egen bedömning påbörja.
Hantering
- Bedöm underlaget
- Kan informationen säkerställas?
- Finns det tillräckligt medel för insättningarna/spelen?
- Finns det medel nog för samma spelnivå?
- Spelvinster
- Är underlag avvikande, bedöm om FIPO
- Om underlag är tillräckligt:
- Sänk kundens insättingsgräns i KontoAdm baserat på
- AGA By Agent
- Eget bedömnt belopp (T.ex om kund har hög aktivitet på insättningar & uttag)
- Skicka en bekräftelse via Reply to customer using free text
- Tryck på End chat för att stänga konversation
- Kryssa chattrutan
- Stäng samtliga aktiviteter och spara
- Dokumentera slutlig bedömning i Solution Memo
- Sänk kundens insättingsgräns i KontoAdm baserat på
- Om underlag behöver kompletteras:
- Efterfråga kompletterande underlag via Reply to customer using free text
- Signera meddelandet med "Med vänlig hälsning, ATG"
- Send chat för att skicka meddelabde
- Kryssa chattrutan
- Dokumentera det inskickade underlaget och efterfrågad komplettering enligt exempel nedan:
- Info: Kund har inkommit med kontoutdrag och två lönespecar
Godkända underlag: Kontoutdrag Swedbank *082 & lönespecar juni & juli
Avvikelser på underlag: (Vilket och varför)
Kund behöver inkomma med: Lönespec augusti
Varför behövs andra underlag?
- Info: Kund har inkommit med kontoutdrag och två lönespecar
- Suspendera ärendet tom sista svarsdag
- Efterfråga kompletterande underlag via Reply to customer using free text