ATG Fair Play

6. Bedöm KYC underlag

Uppdaterad

När underlaget är inlagt i Workflow-ärendet och POB räknat ut en Suggested AGA behöver en egen bedömning påbörja.

Hantering

  1. Bedöm underlaget
    • Kan informationen säkerställas?
    • Finns det tillräckligt medel för insättningarna/spelen?
    • Finns det medel nog för samma spelnivå?
    • Spelvinster
    • Är underlag avvikande
  2. Om underlag är tillräckligt:
    1. Sänk kundens insättingsgräns i KontoAdm baserat på
      1. AGA By Agent
      2. Eget bedömnt belopp (T.ex om kund har hög aktivitet på insättningar & uttag)
    2. Skicka en bekräftelse via Reply to customer using free text
    3. Tryck på End chat för att stänga konversation
    4. Kryssa chattrutan
    5. Stäng samtliga aktiviteter och spara
    6. Dokumentera slutlig bedömning i Solution Memo
  3. Om underlag behöver kompletteras:
    1. Efterfråga kompletterande underlag via Reply to customer using free text 
      1. Signera meddelandet med "Med vänlig hälsning, ATG"
    2. Send chat för att skicka meddelabde 
    3. Kryssa chattrutan 
    4. Dokumentera det inskickade underlaget och efterfrågad komplettering enligt exempel nedan:
      • Info: Kund har inkommit med kontoutdrag och två lönespecar

        Godkända underlag: Kontoutdrag Swedbank *082 & lönespecar juni & juli
        Avvikelser på underlag: (Vilket och varför)
        Kund behöver inkomma med: Lönespec augusti
        Varför behövs andra underlag?

    5. Suspendera ärendet tom sista svarsdag
Guide taggad med: Kundkännedomsunderlag Tvåvägskommunikation
warning Created with Sketch.