5. Hantera KYC-underlag via tvåvägs
Uppdaterad
Kunder som inte bedöms godkända baserat på den taxerade inkomsten eller baserat på tidigare underlag behöver besvara transaktionsredogörelsen via tvåvägskommunikationen inom 15 dagar. Underlaget som ska skickas in ska stå till grund för att göra en bedömning av pengarnas ursprung och om spel kan finansieras på nivån som utgör en högriskkund.
Hantering:
- Välj filter Chat inbound för att se ärenden när kund svarat på TR
- Röd - skickat chat till kund
- Grön - Kund har besvarat chat
- Grå - Ended
- Sortera genom att dubbelklicka på "Last Action, Customer"
- Välj det översta ärendet (kund som väntat längst)
- Stäng aktiviteten Redogörelse skickad och gå vidare till Utvärdering Redogörelse
- Öppna Utvärdering Redogörelse
- Tryck på "Chat" i menyraden
- Välj ”Message Log”
- Om kunden
- Bekräftar Sign-off:
- Fyll i AGA by POB i AGA by Agent
- Sänk kundens insättningsgränser i KontoAdm baserat på AGA by Agent (avrunda till jämt)
- Skicka bekräftelse till kund
- End Chat
- Stäng ärende och dokumentera.
- Skickat in nya underlag:
- Öppna de bifogade dokumenten via knappen "Sharepoint Root".
- Fyll i Evaluation Collected Statements för kundens Inkomst, estimat och övriga intäkter.
- Spara för att räkna ut Suggested AGA by POB
- Dokumentera vad som skickats in och eventuella kompletteringar
- Bedöm underlaget
- Bekräftar Sign-off: