Spelomsorgsspärr
Uppdaterad
Spelomsorgsspärren är ett verktyg som vi och spelansvarsspecialisterna använder för att begränsa de kunder som vi upplever problemspelande eller inte besvarar spelansvarsspecialisternas kontaktförsök.
Kund spärras om:
- Kund inte svarar på omsorgssamtalet vid kontaktförsöket
- Informations SMS skickas ut
- Kund spärras om misstänkt spelproblem identifieras via inkommande samtal eller mail in till oss
Säkerställ
- Att det gäller en spelomsorgsspärr, se nedan bilder.
Syfte
Syftet med att vi spärrar är för att markera att kunden behöver föra en dialog med oss så att vi kan säkerställa att kunden mår bra i sitt spelande.
Vi som spelbolag är ansvarig att säkerställa att alla våra kunder har en hälsosam relation till sitt spelande och ansvaret har lagts på oss av spelinspektionen.
Hantering
- Spelansvar har öppet (8-16:30)
- Informera kund att du kommer koppla denne till våra spelansvarsspecialister och be denne vänta kvar i luren.
- Varmkoppla samtalet till Spelansvar
- Spelansvar har stängt
- Registera en spelomsorgsspärr
- Svara kund Aktiverat Spelomsorgsspärr
- Eskalera till spelansvar