Hur fungerar självavstängning i butik?
Uppdaterad
Kunder kan inte stänga av sig i endast butik. Men har de stängt av sig för spel på atg.se eller spelpaus.se kommer de inte heller kunna spela i butik.
- Lagkraven säger att en kund måste kunna stänga av sig från spel. Detta kan endast kunden göra på atg.se eller spelpaus.se och avstängningen gäller både online och i butik.
- Butiken måste tänka på hur de uttrycker sig och räcker därför över ett kvitto till kunden med en förklaring. (Eftersom det kan vara känsligt för kunden att han/hon är avstängd)
- Säljarna kan också hänvisa kunden till att logga in på sitt konto på atg.se eller att kontakta ATGs kundservice om hen har några frågor.
- Hanteringen av ATG-kontot påverkas inte av självavstängningar. Det går fortfarande att logga in eller gå till butik för att hämta ut vinster.
Exempel på meddelandet på infokvittot som kunden får:
"Status för ditt ATG-konto är:
- Spelpaus: AVSTÄNGD
Vid frågor eller för mer information logga in på ditt ATG-konto eller kontakta ATGs kundservice på tel 08 620 07 00 eller via e-post på adressen kundservice@atg.se"