Kund önskar häva sin självavstängning
Uppdaterad
Självavstängning om 1, 3 eller 6 månader hävs automatiskt när tiden löpt ut. Tillsvidareavstängning (minst 12 månader) behöver hävas manuellt av RG & AML Agents.
Säkerställ
- Kontrollera självavstängning
- Har giltighetsdatumet passerats?
Informera
- 1,3,6 månader:
Informera att spärren försvunnit/försvinner av sig självt när giltighetsdatumet passerat samt vilket datum kund har på sina spelområden. - Tillsvidare:
- Datum ej passerat:
Din självavstängning kommer vara aktiv fram till [datum] när detta datum har passerat kan du ansöka om att få din spärr hävd. Då kommer våra spelansvarsspecialister utföra en bedömning innan spärren kan hävas. - Datum har passerat:
Tack för ditt mail.
För att häva dina spärrar behöver du kontakta Spelansvar via telefon.
Du är varmt välkommen att kontakta dem måndag till fredag 08-16:30.
Du når Spelansvar på 08-627 20 40.
- Datum ej passerat:
Hantering
- Samtal:
- Spelansvar på plats: Varmkoppla till Spelansvar
- Spelansvar inte på plats. Hänvisa kund till att ringa in under Spelansvars öppettider (08-16:30) på 08-627 20 40
- Mail: Svara kunden med ovan mall beroende på om datumet passerat eller inte.
- Stäng ärendet