ATG Fair Play

Tillfällig rutin- återaktivering av FIPO-rapporterade kunder

Uppdaterad

Tillfälligt under sommaren: Alla kunder som är avslutade eller som varit spärrade mer än 12 månader (otillräckligt kyc eller misstänkt spelproblem) ingår även i denna rutin.

Bakgrund

En tillfällig rutin för kunder som har varit avslutad mer än 12 månader och önskar återöppning ska hanteras med svar till kunderna om att återkomma tidigast 2026, då har vi en rutin på plats och kan hantera dessa kunder på bästa möjliga sätt. För just nu finns också en större backlog med anledning av casinoincident och semestrar som stundar.

Obs: Denna tillfälliga rutin är i bruk tills dess den nya beslutade rutinen är på plats.

Hantering

Fipo-rapporterade kunder som önskar ompröva sitt ärende som har varit avslutad mer än 12 månader hanteras enligt följande:

  1. Svarar med standardsvaret nedan till kund
  2. Dokumenterar anledning till beslut
  3. Stänger ärendet

Fipo-rapporterade kunder som varit avslutad mindre än 12 månader ska ha möjlighet att ompröva.

  • Den grupp som avslutad kund hanterar kunden enligt nuvarande rutin

”Hej,

Tack för ditt mail.

Du kan tidigast återkomma 2026-01-01 för omprövning gällande återöppning av ditt ATG-konto. Du kommer då bli efterfrågad att skicka in underlag för att redogöra din ekonomi och pengarnas ursprung. Exakt vad du behöver redogöra kan variera baserat på vilka grunder ditt ATG-konto avslutades.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta utredning@atg.se efter 2026-01-01.

Med vänlig hälsning,

ATG”


warning Created with Sketch.