KYC-WF No action
Uppdaterad
I de fall ett KYC-WF ärende har skapats felaktigt, antingen manuellt eller enligt uppsatt process kan vi behöva stänga ärendet utan åtgärd. Detta är för att inte ha aktiva dubbletter och inte behöva radera ärenden.
Exempel:
- En felaktig bedömning har gjorts i CM1 och kunden ej är högrisk PEP/RCA
- Kunder som vi nyligen har inhämtat KYC på men ärende har skapats pga tidigare manuell & batch-hantering
- Handläggare skapar KYC-WF manuellt för att inhämta KYC men missar att det redan finns ett aktivt KYC-WF ärende på kunden.
Säkerställ:
- Att vi har tillräcklig kundkännedom
- Om det beror på ett tekniskt fel (gäller ej "för tidigt skapade ärenden")
- Att kunden inte behöver hanteras i RG eller KYC
- Har vi mottagit KYC?
- Har kundens spelande ökat sedan sist? Täcker nyligen inskickade underlag spel?
- Behöver kunden kontaktas i omsorgssamtal? Avviker beteende sedan senaste omsorgssamtalet?
Hantera:
- Ändra closure code till ”no action”
- Beskriv/dokumentera i solution memo varför ärenden ska stängas utan åtgärd
- Spara
- Aktiviteterna stängs och description ändras till Case closed with NO ACTION by Agent, reason is found in Solution Memo