9. Spärrad/avslutad kund önskar återöppning
Uppdaterad
Vid uteblivet, ofullständigt eller avvikande KYC-underlag eskaleras högriskärenden till SQ-Inves efter ca 45 dagar (15 + 30). Efter kontot eskalerats och eventuellt avslutats kan kunderna komma att höra av sig i efterhand och önska återöppna konto.
Säkerställ:
- Om konto spärrats pga uteblivet/ofullständigt underlag
- Avvikande underlag
- Orsakskod i spärrlistan
Hantering
- Öppna kundens senaste High risk ärende
- Säkerställ anledning till spärr och eskalering, via spärrlistan och POB-ärenden
- Uteblivet/ofullständigt underlag (orsakskod 99):
- Efterfråga resterande underlag via spelansvar@atg.se
- Vid inkommet underlag, gör en ny bedömning
- Vid ofullständigt/avvikande underlag (orsakskod 1 & 3)
- Efterfråga resterande underlag
- Eskalera till SQ-inves i POB
- Vid orsakskod 2
- Hänvisa kunden till utredning@atg.se eftersom ärendet ägs av SQ-Inves
- Uteblivet/ofullständigt underlag (orsakskod 99):