ATG Fair Play

9. Spärrad/avslutad kund önskar återöppning

Uppdaterad

Vid uteblivet, ofullständigt eller avvikande KYC-underlag eskaleras högriskärenden till SQ-Inves efter ca 45 dagar (15 + 30). Efter kontot eskalerats och eventuellt avslutats kan kunderna komma att höra av sig i efterhand och önska återöppna konto.

Säkerställ:

  • Om konto spärrats pga uteblivet/ofullständigt underlag
  • Avvikande underlag
  • Orsakskod i spärrlistan 

Hantering

  1. Öppna kundens senaste High risk ärende
  2. Säkerställ anledning till spärr och eskalering, via spärrlistan och POB-ärenden
    1. Uteblivet/ofullständigt underlag (orsakskod 99):
      1. Efterfråga resterande underlag via spelansvar@atg.se
      2. Vid inkommet underlag, gör en ny bedömning
    2. Vid ofullständigt/avvikande underlag (orsakskod 1 & 3) 
      1. Efterfråga resterande underlag
      2. Eskalera till SQ-inves i POB
    3. Vid orsakskod 2 
      1. Hänvisa kunden till utredning@atg.se eftersom ärendet ägs av SQ-Inves
Guide taggad med: Återöppning SQ-inves
warning Created with Sketch.