Direkteskalera till FCP
Uppdaterad
I KYC-ärenden den någon av nedan scenarion misstänks eller konstateras ska dessa eskaleras till FCP för vidare utredning.
Olika scenarion:
- Det är ett misstänkt bulvan/målvaktskonto
- Saldot på ATG-konto överskrider 10 000kr
- Det är en PEP/RCA-kund som ska avslutas
Hantering:
- Något av ovan scenarios identifieras/misstänks
- Skicka information till kund via tvåvägs
- End Chat
- Dokumentera tydligt i
- Description "Nytt KYC High Risk ärende- DE DD/MM"
- Solution Memo:
- Anledning till eskalering: Avvikande underlag, varför? (Bulvan?, spel på annans konto?)
- Finns avvikelser i inkomstkontroll: KFM, betalningsanmärk mm?
- Övrig kommentar: Annan avvikelse, vad? Något scenario ovan? Relevanta ärenden (stor mängd ärenden, kunden har nämnt något udda, ringer ofta mm)?
- OM Återkoppling: Vilken åtgärd har utförts? Har kunden fått information, vad? Beslut?
- Eskalera till FCP genom att klicka på knappen i POB "Assign to SQ-invest"
- Öppna det eskalerade ärendet
- Addera "DE DD/MM" i description för att markera att ärendet ska prioriteras
- Byt Case Category under SQ-INVES till "KYC- Högrisk Direkteskalering"
- Stäng ärende