ATG Fair Play

Direkteskalera till FCP

Uppdaterad

I KYC-ärenden den någon av nedan scenarion misstänks eller konstateras ska dessa eskaleras till FCP för vidare utredning.

Olika scenarion:

  • Det är ett misstänkt bulvan/målvaktskonto
  • Saldot på ATG-konto överskrider 10 000kr
  • Det är en PEP/RCA-kund som ska avslutas

Hantering:

  1. Något av ovan scenarios identifieras/misstänks
  2. Skicka information till kund via tvåvägs
  3. End Chat 
  4. Dokumentera tydligt i
    1. Description "Nytt KYC High Risk ärende- DE DD/MM"
    2. Solution Memo:
      1. Anledning till eskalering:  Avvikande underlag, varför? (Bulvan?, spel på annans konto?)
      2. Finns avvikelser i inkomstkontroll: KFM, betalningsanmärk mm?
      3. Övrig kommentar: Annan avvikelse, vad? Något scenario ovan? Relevanta ärenden (stor mängd ärenden, kunden har nämnt något udda, ringer ofta mm)?
      4.  OM Återkoppling: Vilken åtgärd har utförts? Har kunden fått information, vad? Beslut?
  5. Eskalera till FCP genom att klicka på knappen i POB "Assign to SQ-invest"
  6. Öppna det eskalerade ärendet
    1. Addera "DE DD/MM" i description för att markera att ärendet ska prioriteras
    2. Byt Case Category under SQ-INVES till "KYC- Högrisk Direkteskalering"
  7. Stäng ärende


Guide taggad med: Avvikelser direkteskalering Eskalering FCP
warning Created with Sketch.