Häva spärr efter erkänt spelproblem
Uppdaterad
Om en kund återkopplar efter att spärr utförts efter erkänt spelproblem behövs ytterligare kontroller och åtgärder införas för att kunder ska ha möjlighet att spela på en sund och begränsad nivå.
- Kunden återkommer efter överenskommet datum (minst 12 månader efter samtal) och vill häva spärr.
- Utför omsorgssamtal enligt samtalsguiden
- Inhämta Personkontroll för att säkerställa kundens finansiella status.
- Bedöm om kunden bör spela efter paus enligt nedan:
- Finansiella status
- Kundens egna bedömning
- Tidigare avstängningar? (Om det är ett upprepande mönster)
- Informera kunden om beslut
- Fortsatt spärr
- Hävd spärr men ett maxtakregistreras på kunden som en försiktighetsåtgärd
- Informera om eventuell tidsperiod och varför
- Informera hur Maxtak fungerar
- Maxtaksbegränsningen (belopp)
- Ta bort registrerade självavstängning/självavstängningar enligt överenskommelse i KontoAdm