Sommar -24 RG KYC
Under sommarperioden är det följande passfördelning, jourschema och kontaktpersoner som är aktuella.
Passuppdelning 2 & 3 följs under sommaren.
Närvaro på kontoret:
- Tisdag och torsdag fram till 1/7.
- Mellan 1/7-5/8 gäller enbart tisdagar för samtliga (det handlar om byte av USB-sticka, kolla brev, starta RPA etc).
Veckomöte under Mattias semester:
- Bordet runt - status per pass
- OM det finns annan nyttig information - annars avsluta mötet i förtid.
- Gemensamt ägarskap!
Standup under Mattias semester:
- Koppla upp er i teams och kör en lägesuppdatering.
- Finns behov av omprioriteringar eller är alla pass under kontroll (utskick av nya KYC, Chat-inbound, spelansvar mm)
Avvikelser (frånvaro) under sommaren på passuppdelning:
- Gemensamt ägarskap att omfördela för att täcka upp de viktigaste delarna under dagen/veckan (baserat på status/backlog)
Sjukanmälningar:
- Gruppchatten för RG & KYC
- SMS till Mattias för tidsrapportering (070 508 15 61)
- SMS till Mattias för olika typer av personalfrågor.
Jourschema Fair Play:
- Vid inkomna ”komplicerade ärenden” eller övrigt stöd för svåra frågor kan följande kontaktas. Ring eller skicka ett SMS vid brådskande hjälp.
- OM komplicerat ärenden
- Omsorgsspärra kund vid misstanke
- Viktigt att samtligt underlag skickas vidare eftersom alla inte har er åtkomst.
- Namn, POBid & Kontoindex
- Vad har kunden skickat in? Vad vill kunden?
- Kan du se att vi brustit i vår hantering?
- Insättningar
- Vinster och förluster, totalt resultat
- Tidigare kontakter (inkomna mail/bedömningar)
V. 28 Elin Magnsjö 070-676 98 97
V. 29 Sophie Linghag 070-7303904 (privat) och 070-5087586 (arbete)
V. 30 Gabriel Bäckrud 073-429 80 46 och teams
V. 31 Patrik Kretz 070- 527 21 83
Felanmälningar
RPA (taxerad inkomst / PEP RCA)
Vid upptäckta fel, kontakta contact@digitalengine.se och itsupport@atg.se med följande info
- Vad har hänt?
- Vilken process? KYC taxerad inkomst eller PEP/RCA?
- Felmeddelande eller beskrivning av problem
- Skärmdump
- Övrig info
POB
Vid upptäckta fel, kontakta: itsupport@atg.se och CC: niklas.schuster@konsult.atg.se med följande info:
- Vilket system gäller det?
- Vilket läge pågår felet? (KYC-WF, 2-vägs, RPA, Sökning m.m)
- När uppstod felet?
- Hur länge har fel pågått?
- Hur många användare är drabbade?
- Hur många kunder är drabbade?
- Finns skärmdumpar/videoinspelning?
Maila Claes Näätsaari i utvecklingsteamet IT Fair Play om något strular för KYC/AML
Genesys
Vid problem med köerna, utringning eller annat kontakta Sara Granlund via teams med info:
- Vad har hänt?
- Är en/fler påverkade?
- Övrig info?