S3-Anhörig tar kontakt
Uppdaterad
Utöver att vi har det lagliga ansvaret att stödja personer som visar tecken på ohälsosamt spelande ska vi även hjälpa eventuella anhöriga personer som kontaktar oss för hjälp med hur de kan/ska hantera situationen.
Säkerställ
- Om det är akut
- Att vi inte tar emot uppgifter kopplat till den anhöriga.
Vi kan enbart hjälpa anhöriga i generella termer och inte specifikt kopplat till just dennes anhörige.
Informera
- Om ärendet är akut: Be inringande kontakta SOS (112).
- Att du har förståelse för anhörig och kunds situation
- Om de stödföreningar som finns (exempel nedan)
Hantera
- Använd Template S3 - Anhörig /Skapa ärende / ändra befintligt
- Dokumentera ärende
- Description: ”Anhörig uppger problemspel”
- Contact Person: K- okänd kund
- Configuration item: Konto/ Account
- Case Category: CSI- S3
- Symptom memo: Endast info att en kontakt har skett utan att skriva detaljer eller personuppgifter
- Solution memo: Vad som rekommenderats
- Closure Code: Resolved
(version 3)