GS, Steg 4- riskbedömning
Gör en bedömning av kunden
Utgå från spelarprofilen i GameScanner
Dokumentera ärendet i GameScanner
Gå till fliken Action View och använd funktionen Comment.
Dokumentera enligt följande:
Obesvarat: Inget svar vid kontaktförsök (t.ex. telefonsamtal eller sms). Kunden omsorgsspärras tills spelandet har kunnat stämmas av.
Besvarat omsorgssamtal:
Sammanfattning av samtalet
Kundens egna ord om spelvanor (mående, tid, förluster)
Diskussion om gränser/maxtak (om registrering/diskussion skett och vilket belopp)
Historik: förekomst av tidigare RG-ärenden, antal tillfällen
Bedömning & åtgärd: resultat av samtalet, eventuella beslut och varför åtgärden godkändes/inte godkändes
Ej samtal till kund på grund av:
Kunden har stängt av sig via spelpaus.se/avstängt konto på atg.se
Kunden har nyligen kontaktats (ange datum) och inget nytt avvikande beteende har upptäckts
Eskalerat ärende från Evolution/kundservice som inte visar tecken på oroväckande spelande
Hantera nedladdningar i spelarprofilen
Gå till fliken Downloads på spelarprofilen.
Ladda ner player profile-filen och ladda sedan upp den i POB-ärendet.
Avsluta ärendet
Gå till POB och klicka på Resolve för att stänga ärendet.