ATG Fair Play

GS, Steg 4- riskbedömning

Uppdaterad
  1. Gör en bedömning av kunden

    • Utgå från spelarprofilen i GameScanner

  2. Dokumentera ärendet i GameScanner

    • Gå till fliken Action View och använd funktionen Comment.

    • Dokumentera enligt följande:

      • Obesvarat: Inget svar vid kontaktförsök (t.ex. telefonsamtal eller sms). Kunden omsorgsspärras tills spelandet har kunnat stämmas av.

      • Besvarat omsorgssamtal:

        • Sammanfattning av samtalet

        • Kundens egna ord om spelvanor (mående, tid, förluster)

        • Diskussion om gränser/maxtak (om registrering/diskussion skett och vilket belopp)

        • Historik: förekomst av tidigare RG-ärenden, antal tillfällen

        • Bedömning & åtgärd: resultat av samtalet, eventuella beslut och varför åtgärden godkändes/inte godkändes

      • Ej samtal till kund på grund av:

        • Kunden har stängt av sig via spelpaus.se/avstängt konto på atg.se

        • Kunden har nyligen kontaktats (ange datum) och inget nytt avvikande beteende har upptäckts

        • Eskalerat ärende från Evolution/kundservice som inte visar tecken på oroväckande spelande

  3. Hantera nedladdningar i spelarprofilen

    • Gå till fliken Downloads på spelarprofilen.

    • Ladda ner player profile-filen och ladda sedan upp den i POB-ärendet.

  4. Avsluta ärendet

    • Gå till POB och klicka på Resolve för att stänga ärendet.













Guide taggad med: Gamescanner
warning Created with Sketch.