ATG Fair Play

Alarm Cases, samtalsguide- LÅN

Uppdaterad

Vi behöver agera med ett omsorgssamtal på de kunder som har signalerat lån på sin KYC-enkät. Eftersom detta är uppgifter kunden lämnat själv måste omsorgssamtalet anpassas och skiljer sig från ett vanligt utringade omsorgssamtal.

Exempel på hur ett utdrag från omsorgssamtal-lån kan se ut:

"....Vi på ATG värnar om våra kunders välmående, du har besvarat vår enkät och uppgett att du finansierar ditt spelande med lånade pengar. Detta ser vi som ett riskfullt spelande och vi vill därför säkerställa att du mår bra när du spelar hos oss..."

- Finansierar du ditt spelande med lånade pengar?

- Vad för typ av lån spelar du för? Belopp?

- Varför spelar du för lånade pengar?

"Vi har en skyldighet att agera på detta och behöver stänga av dig för spel i minst 12 månader hos oss eftersom vi ser en ökad risk. Vi som spelbolag behöver känna oss trygga med att finansieringen på dina insättningar är hållbara i längden..."

Hantering

  • Kunden svarar inte på kontaktförsök.
    1. Omsorgsspärra
    2. Följ rutin för utökad KYC.
    3. Om inget brev behövs, Dokumentera och avsluta ärende.
  • Kunden bekräftar att spel finansieras med lån
  • Kunden förnekar att spelandet finansieras med lånande pengar, följ rutin för utökad KYC.
  • Kunden har angett fel svar.
warning Created with Sketch.