ATG Fair Play

Tvåvägskommunikation 1st line

Uppdaterad

Från och med 24 januari 2023 har RG & KYC möjlighet att skicka meddelanden till kunder via kundens inkorg på atg.se och i appen, kallad Mina meddelanden. Kommunikationen ersätter postala kundkännedomsbrev.

  1. RG & KYC skickar en förfrågan via POB
  2. Kunden mottar ett meddelande på atg.se där ”Svar krävs” och får info via extern kommunikation
  3. I meddelandet efterfrågas underlag från pengarnas ursprung
  4. Kunden besvarar förfrågan  fritext och kan bifoga filer med följande begränsningar:
    • 1000 tecken per svar
    • Tillåtna filtyper: PDF, JPG & PNG
    • 8 filer per svar (kunden kan trycka på svara-knappen fler gånger och då bifoga fler filer)
    • 6MB per fil

      Om kunden försöker ladda upp andra filtyper, för många filer eller för stora filer visas ett felmeddelande som förklarar vad som går fel. 
  5. Autosvar skickas: "Tack för ditt meddelande. Vi återkommer så snart vi kan. Vill du komplettera eller har  någon ytterligare fråga, så kan du använda svarsknappen nedan.
  6. Kunden får återkoppling via mina meddelanden när ärendet är handlagt.
warning Created with Sketch.