ATG Fair Play

Hjälpa kund fylla i KYC-enkät

Uppdaterad

Om kund inte har möjlighet att fylla i en KYC-enkät via atg.se eller appen kan vi hjälpa kunden att göra det direkt i POB. Detta utförs av firstline. Inkommer samtal till RG/KYC hanteras ärendet direkt utan eskalering.

Säkerställ

  • Att kund har fått information om att denne behöver utföra en kundkännedomsenkät

Informera

  • Vid spärr: Att konton öppnas enbart när kund har lämnat önskad kundkännedom.
    • Konton öppnas direkt efter att enkät skickats.
  • Om kund inte vill lämna kundkännedom kommer kontot spärras eller förbli spärrad tills att kund utför enkäten

Hantering

  1. Verifiera kund
  2. Säkerställ att ärendekategorin är Service Request
    • Om inte ändra
  3. Klicka på de tre prickarna för kundkortet
  4. Klicka på KYC Questionaire
  5. Svara på de två frågorna i det nya fönstret:
    • Första frågan är en flervalsfråga så alla alternativ kan bockas i om så är fallet
    • Andra frågan är enbart ett alternativ möjligt att välja.
      Med månatlig inkomst menar vi den sammanlagda inkomsten per månad, tex. inkomst av arbete, bostadsbidrag, föräldrapenning och studiemedel. Beloppet kunden ska ange är bruttoinkomsten, dvs innan avdrag av skatt.
  6. Klicka på Skicka
  7. Stäng fönstret
  8. Dokumentera din Service Request.
    Skriv en Description ”Hjälpt kunden fylla i enkät via telefon”
    Configuration item: Konto
    Case Category Fråga Kundkännedom/Kundkännedomsverktyg
    Closure code Resolved
  9. Ange Wrap-up koden KYC-enkät i genesys
warning Created with Sketch.