Tvåvägskommunikation 1st line
Uppdaterad
Från och med 24 januari 2023 har RG & KYC möjlighet att skicka meddelanden till kunder via kundens inkorg på atg.se och i appen, kallad Mina meddelanden. Kommunikationen ersätter postala kundkännedomsbrev.
- RG & KYC skickar en förfrågan via POB
- Kunden mottar ett meddelande på atg.se där ”Svar krävs” och får info via extern kommunikation
- I meddelandet efterfrågas underlag från pengarnas ursprung
- Kunden besvarar förfrågan fritext och kan bifoga filer med följande begränsningar:
- 1000 tecken per svar
- Tillåtna filtyper: PDF, JPG & PNG
- 8 filer per svar (kunden kan trycka på svara-knappen fler gånger och då bifoga fler filer)
- 6MB per fil
Om kunden försöker ladda upp andra filtyper, för många filer eller för stora filer visas ett felmeddelande som förklarar vad som går fel.
- Autosvar skickas: "Tack för ditt meddelande. Vi återkommer så snart vi kan. Vill du komplettera eller har någon ytterligare fråga, så kan du använda svarsknappen nedan.”
- Kunden får återkoppling via mina meddelanden när ärendet är handlagt.