FIPO-mall butikskund
Kunden XX har uppmärksammats genom larm från höga insättningar och insatser till ATG-kontot. Kund har fått begäran om redogörelse där kunden inte har inkommit med några underlag/inte inkommit med tillräckligt bevisning på pengarnas ursprung
Vid en genomgång av kundens speltransaktioner och inhämtade dokument har olika avvikelser identifierats, vilket ger skälig grund att misstänka att insatta medel kan ha ett olagligt ursprung. Eftersom kunden valt att inte kommunicera med ATG/Med underlagen som kund skickat så går det inte att klargöra den ekonomiska kapaciteten eller förklara transaktionsmönstret. Med anledning av detta har följande noteringar gjorts:
Kundens beskattade årsinkomst uppgick till X kr 2024 (Inkomstår: 2023). Mot bakgrund av denna relativt låga inkomst bedöms kundens ekonomiska kapacitet vara otillräcklig för det omfattande spelandet. I februari månad ökar kunds spelande märkbart och mycket av spelandet sker i butik. I (månad) hade kund en nettoförlust på X kr. Sammanfattningsvis har kunden under den granskade perioden mellan ÅÅÅÅ-MM-DD och med ÅÅÅÅ-MM-DD utfört speltransaktioner enligt följande:
Totala insättningar: X kr (metod)
Uttag: X kr (metod)
Uttag från ATG-konto hos ombud: X kr
Totala spelinsatser online: X kr (spelområden)
Totala vinster online: X kr
Totala spelinsatser hos ombud: X kr (kontantbetalning, bankkort samt vinstpengar)
Totala vinster hos ombud: X kr
Nettoresultat: X kr
Ombud som kund har lämnat in spel:
Namn på ombud (org nr)
Detta spelmönster är inte i linje med kundens angivna ekonomiska situation och tyder på att insatta medel kan ha annan källa än den deklarerade inkomsten. Eftersom kunden inte svarat på vår kommunikation/inte inkommit med tillräcklig bevisning på pengarnas ursprung finns det misstankar angående ursprunget av till ATG insatta medel och möjligheten att de är olagligt förvärvade