ATG Fair Play

Svarsmall- Varför kontaktar vi kunder vid misstänkt problemspelande?

Uppdaterad

Vi vill att alla våra kunder ska ha roligt och må bra i sitt spelande. Vår ambition är att arbeta förebyggande och kontakta kunder som är i riskzonen för att utveckla spelproblem. I kontakten med våra kunder ger vi möjlighet till att berätta om sitt egna spelmönster. Utifrån hur du som kund ser på ditt spelande och tillsammans med oss som arbetar med spelansvar, så är vårt mål att hitta en gemensam lösning för att ha ett sunt spelande.

Vi pratar allt ifrån våra olika gränser, ATG Check, självtest, självavstängningar men även vilken hjälp det finns att få ifrån stödlinjen. Spelpaus rekommenderas också som ett verktyg som ger dig som kund möjlighet till att stänga av dig från alla svensklicenserade spelbolag under tiden 1,3,6 eller 12 månader och tillsvidare.

Om du känner att du har bra koll på våra verktyg och ditt spelande så är vi trygga med det. Vid avvikande beteende kan vi framöver behöva komma i kontakt med dig igen enligt spellagen.

Tack för ditt samarbete!

ATG har omsorgsplikt och ska enligt spellagen (2018:1138, 14 kap. 1 §) säkerställa att sociala och hälsomässiga hänsyn iakttas i spelverksamheten för att skydda spelare mot överdrivet spelande och hjälpa dem att minska sitt spelande när det finns anledning till det. I omsorgsplikten ingår att motverka överdrivet spelande genom fortlöpande kontroll av spelbeteende. 

warning Created with Sketch.