ATG Fair Play

Process medelrisk

Uppdaterad

Medelriskprocessen är till större del automatiskt. Hantering sker endast om kund har frågor och/eller behöver hjälp att svara, eller svarar lån på enkäten.

Hantering

  1. Kund gör insättning/insats mellan 10 000-99 999kr
  2. Kund får riskklass medel
  3. Enkät skickas ut till atg.se (kan besvaras på atg.se eller ringa kundservice)
    1. Kund svarar inte
      1. kund blir spärrad efter 30 dagar
      2. Kund blir automatiskt återöppnad om svar ges
    2. Kund svarar lån (Steg 4->)
    3. Kund svarar etc lön, pension (ingen avvikelser)  (KUND Godkäns, ingen vidare åtgärd)
    4. Kund kan fastna i larm om avvikelser sker framöver
  4. Ärende skapas i POB till agent
  5. Inhämtning av personkontroll via USB-stickan
  6. Bedömning om skulder, anmärkningar eller vilket kreditvärdighet görs
    1. Dokumenteras i POB.
  7. Omsorgssamtal utförs för att samla mer information om säkerställa om kunden har ett problemspelande.
    1. Har kund valt fel fält eller finns det pengar att spela för?
    2. Bedöm om kund behöver inkomma med underlag som styrker pengarnas ursprung
      1. Kund blir godkänd
      2.  Kund blir spärrad
  8.  Ärendet stängs


warning Created with Sketch.