Process medelrisk
Uppdaterad
Medelriskprocessen är till större del automatiskt. Hantering sker endast om kund har frågor och/eller behöver hjälp att svara, eller svarar lån på enkäten.
Hantering
- Kund gör insättning/insats mellan 10 000-99 999kr
- Kund får riskklass medel
- Enkät skickas ut till atg.se (kan besvaras på atg.se eller ringa kundservice)
- Kund svarar inte
- kund blir spärrad efter 30 dagar
- Kund blir automatiskt återöppnad om svar ges
- Kund svarar lån (Steg 4->)
- Kund svarar etc lön, pension (ingen avvikelser) (KUND Godkäns, ingen vidare åtgärd)
- Kund kan fastna i larm om avvikelser sker framöver
- Kund svarar inte
- Ärende skapas i POB till agent
- Inhämtning av personkontroll via USB-stickan
- Bedömning om skulder, anmärkningar eller vilket kreditvärdighet görs
- Dokumenteras i POB.
- Omsorgssamtal utförs för att samla mer information om säkerställa om kunden har ett problemspelande.
- Har kund valt fel fält eller finns det pengar att spela för?
- Bedöm om kund behöver inkomma med underlag som styrker pengarnas ursprung
- Kund blir godkänd
- Kund blir spärrad
- Ärendet stängs