ATG Fair Play

Kund visar tecken på ohälsa/självmordstankar

Uppdaterad
  • Chatta en kollega (exempelvis ansvarspasset)
    1. Jag har en kund med dålig sinnesstämning och behöver hjälp med att kontakta SOS.
    2. Ge kollegan
      1. Kontoindex
      2. Snabb beskrivning på vad som sker i samtalet
      3. Fortsätt ha fokus på kund och se till att den inte känner sig bortglömd
        • Var kvar med kund till SOS-personal är på plats.
        • Lägger kund på ringer vi ej upp.
    3. När samtal är över:
      1. Kontakta beredskapspersonen (se beredskapsnummer) och informera om incidenten
  • Ansvarspass (eller annan kollega)
    1. Kontakta SOS på 112 och informera vad som har hänt samt ge kontakt- & personuppgifter
    2. Sätt en spelomsorgsspärr på kontot
    3. Eskalera ärendet till Player Tracking och informera vad som hänt och vilka åtgärder som tagits vid.
warning Created with Sketch.