ATG Fair Play

Hantering av PEP

Uppdaterad

Hantering av PEP RCA sker automatiserat via en RPA som är schemalagd dagligen 6.00. Nedan är samtliga steg i hanteringen.

Rutin för CM1, hantering av listärenden.

Via personöversikten behöver vi säkerställa att PEP-träffen är vår kund. I vänstra hörnet på vyn har vi vår kunds namn och identitet:

Säkerställ:

  1. Att kundens för och efternamn är samma både i hörnet och i listan
  2. Om eventuell bild stämmer överens med kundens ålder
  3. Att födelsedatumet är samma
  4. Att kön stämmer
  5. Att det är rätt land
  6. Om kunden är en aktiv PEP

Om du inte kan säkerställa att det är samma person, gör såhär.

Om du kan säkerställa att det är samma person:

  1. Kryssa rutan
  2. Välj status PEP
  3. Gå ner till Åtgärd
  4. Skicka till: Arkiv
  5. Orsak: Utrett- listärende
  6. Skicka

Hantering: 

  1. Sök på kunden i POB
  2. Klicka på de tre prickarna till höger om kundens uppgifter
  3. Välj fliken KyC Information
  4. Ändra Risk Profile till High PEP/RCA
  5. Välj PEP/RCA Status PEP
  6. Spara ändringarna (crtl, S)

    7. Ett automatisk High Risk-ärende skapas och en notis skickas till Fair Play Process Specialist 

warning Created with Sketch.