ATG Fair Play

Genesys Cloud

Uppdaterad

Genesys Cloud
Användarnamn: mailadress
Lösenord: personligt

Felanmäla Genesys

Klicka på underrubrikerna för att komma till respektive punkt

___________________________________________________________________________

Aktivera & inaktivera köer

  1. Klicka på din profil
  2. Välj Aktivera köer/Activate Queues
    Vänster sida (Aktiv/Active) ser du köerna som du är tillgänglig för att ta emot interaktioner via
    Höger sida (Tillgänglig/Available) ser du köerna du kan aktivera
  3. Klicka på Aktivera/Activate på den kön du önskar aktivera och Inaktivera/Deactivate på den kön du önskar koppla bort dig från

___________________________________________________________________________

AUX-/statuskoder

För att se hur länge du varit aktiv i en status klickar du på din profil

Vad innebär respektive AUX-/statuskod? 

Tillgänglig / Available
Du har precis loggat in i Genesys men inte börjat jobba än

Upptagen - Backoffice / Busy - Backoffice
Används när du..
.. arbetar med ett lite mer omfattande ärende
.. ska gå till skrivaren
.. ber en kollega om hjälp
.. hjälper en kollega
.. hanterar saldojusteringar

Borta / Away - AFD
Hämta kaffe/vatten, toabesök, annan icke arbetsrelaterad frånvaro

Rast / Break
15 min förmiddagsrast & 15 min eftermiddagsrast

Måltid / Meal
Schemalagd lunch

Möte / Meeting
Exempelvis gruppmöten, 1-2-1, tid hos IT

Utbildning / Training
Schemalagda utbildningar, exempelvis MetaCompliance
Genomgångar med Produktspecialister

___________________________________________________________________________

Ringa ett samtal

  1. Klicka på Interactions/Interaktioner till vänster
  2. Klicka sedan på den lilla gubben med ett + till höger
  3. Under Make call/Ring samtal skriver du in "Kund" 
    1. Klicka på slingan som dyker upp för att aktivera den
  4. Fyll i numret du ska ringa och klicka på enter för att registrera numret
  5. Klicka på den gröna telefonen för att starta ditt samtal

___________________________________________________________________________

Varmkoppla ett samtal 

  1. Informera kund att samtalet kommer att parkeras medan du ringer din kollega.
  2. Klicka på knappen som du ser i  den gröna rutan.

    • Skriv in namnet alternativt funktion på person du vill koppla till.
    •  Välj personen/grupperingen du vill koppla till
    • Klicka på Konsultera
  3. Samtalet parkeras medan du ringer och informerar mottagaren vad det är för typ av ärende och den information som du hittills fått av kund.
    • Kontoindex
    • Namn
    • Område
    • osv
  4. När du och mottagaren kommit överens om att samtalet ska kopplas klickar du Koppla.

___________________________________________________________________________

Kallkoppla ett samtal

  1. Informera kund att samtalet kommer att parkeras medan du ringer
  2. Klicka på pilen
  3. Skriv in namnet alternativt funktion på person du vill koppla till.
  4.  Välj personen/grupperingen du vill koppla till
  5. Klicka på transfer 

___________________________________________________________________________

Skicka SMS

  1. Klicka på Interactions/Interaktioner till vänster
  2. Klicka sedan på den lilla gubben med ett + till höger
  3. Klicka på fliken Send Email/Skicka e-postmeddelande
  4. Under Make call/Ring samtal skriver du in "ATG" 
    1. Klicka på slingan som dyker upp för att aktivera den
    2. Mottagande emailMobilnummer@emailtosms.infobip.com
      Exempelvis: 4671441319@emailtosms.infobip.com
    3. Klicka på mailikonen.
  5. ÄMNE:
    ATG Omsorg
    Skriv SMSet i meddelande-rutan
Guide taggad med: telefon sms genesys
warning Created with Sketch.