Genesys Cloud
Genesys Cloud
Användarnamn: mailadress
Lösenord: personligt
Klicka på underrubrikerna för att komma till respektive punkt
- Aktivera & inaktivera köer
- AUX-/statuskoder
- Ringa ett samtal
- Varmkoppla ett samtal
- Kallkoppla ett samtal
- Skicka SMS
___________________________________________________________________________
Aktivera & inaktivera köer
- Klicka på din profil
- Välj Aktivera köer/Activate Queues
Vänster sida (Aktiv/Active) ser du köerna som du är tillgänglig för att ta emot interaktioner via
Höger sida (Tillgänglig/Available) ser du köerna du kan aktivera - Klicka på Aktivera/Activate på den kön du önskar aktivera och Inaktivera/Deactivate på den kön du önskar koppla bort dig från
___________________________________________________________________________
AUX-/statuskoder
För att se hur länge du varit aktiv i en status klickar du på din profil
Vad innebär respektive AUX-/statuskod?
Tillgänglig / Available
Du har precis loggat in i Genesys men inte börjat jobba än
Upptagen - Backoffice / Busy - Backoffice
Används när du..
.. arbetar med ett lite mer omfattande ärende
.. ska gå till skrivaren
.. ber en kollega om hjälp
.. hjälper en kollega
.. hanterar saldojusteringar
Borta / Away - AFD
Hämta kaffe/vatten, toabesök, annan icke arbetsrelaterad frånvaro
Rast / Break
15 min förmiddagsrast & 15 min eftermiddagsrast
Måltid / Meal
Schemalagd lunch
Möte / Meeting
Exempelvis gruppmöten, 1-2-1, tid hos IT
Utbildning / Training
Schemalagda utbildningar, exempelvis MetaCompliance
Genomgångar med Produktspecialister
___________________________________________________________________________
Ringa ett samtal
- Klicka på Interactions/Interaktioner till vänster
- Klicka sedan på den lilla gubben med ett + till höger
- Under Make call/Ring samtal skriver du in "Kund"
- Klicka på slingan som dyker upp för att aktivera den
- Fyll i numret du ska ringa och klicka på enter för att registrera numret
- Klicka på den gröna telefonen för att starta ditt samtal
___________________________________________________________________________
Varmkoppla ett samtal
- Informera kund att samtalet kommer att parkeras medan du ringer din kollega.
- Klicka på knappen som du ser i den gröna rutan.
- Skriv in namnet alternativt funktion på person du vill koppla till.
- Välj personen/grupperingen du vill koppla till
- Klicka på Konsultera
- Samtalet parkeras medan du ringer och informerar mottagaren vad det är för typ av ärende och den information som du hittills fått av kund.
- Kontoindex
- Namn
- Område
- osv
- När du och mottagaren kommit överens om att samtalet ska kopplas klickar du Koppla.
___________________________________________________________________________
Kallkoppla ett samtal
- Informera kund att samtalet kommer att parkeras medan du ringer
- Klicka på pilen
- Skriv in namnet alternativt funktion på person du vill koppla till.
- Välj personen/grupperingen du vill koppla till
- Klicka på transfer
___________________________________________________________________________
Skicka SMS
- Klicka på Interactions/Interaktioner till vänster
- Klicka sedan på den lilla gubben med ett + till höger
- Klicka på fliken Send Email/Skicka e-postmeddelande
- Under Make call/Ring samtal skriver du in "ATG"
- Klicka på slingan som dyker upp för att aktivera den
- Mottagande email: Mobilnummer@emailtosms.infobip.com
Exempelvis: 4671441319@emailtosms.infobip.com - Klicka på mailikonen.
- ÄMNE:
ATG Omsorg
Skriv SMSet i meddelande-rutan