ATG Fair Play

Alarm Cases-LÅN

Uppdaterad

Vi behöver agera enligt omsorgssplikten där kunder har signalerat att spelandet finansieras med lånade pengar på sin KYC-enkät. Ett omsorgssamtal behöver utföras och ytterligare kontroller för KYC görs.

Hantering

  1. Välj filter 3. Alarm Cases
  2. Välj det översta ärendet i filtret
  3. Ändra Case Category från "Larmåtgärd" till ”KYC-WF” 
  4. Spara för att skapa ett workflow.
  5. Ändra Description till "S2 Lån Besvarat/obesvarat DD/MM"
  6. Inhämta Personkontroll 
  7. Bifoga in den inhämtade personkontrollen i aktivitet "Inhämtning och utvärdering TI"
  8. Fyll i eventuella avvikelser från personkontrollen i cellerna:
    • Kreditvärdighet:
    • Betalningsanmärkningar:
    • Skuld hos KFM:
    • Sammanräknad inkomst:
  9. Dokumentera i Symtom Memo
    1. AGA Ti 6 mån 
    2. Resultat 6 mån
    3. Besvarat/obesvarat samtal 
    4. Om brev skickats 
    5. Övrig information 
  10. Kontakta kunden ur ett spelansvarsperspektiv baserat på enkätsvaret. Använd samtalsguiden


Guide taggad med: Alarm Lån
warning Created with Sketch.