ATG Fair Play

Hemarbete RG & KYC

Uppdaterad

Intern rutin för hemarbete RGKYC 


För att flexibelt arbetssätt ska fungera optimalt behöver medarbetare vara införstådd med de policys/riktlinjer ATG har. I det anställningsavtal som man skrivit på, ingår t ex tystnadsplikt. Kundsekretess är en förutsättning för både hem- och kontorsarbete.

Det dagliga säkerhetsansvaret har Team Manager RGKYC tillsammans med medarbetarens ansvar där tillit är en grund till att det fungerar.  Ansvaret består i att hålla sig uppdaterad och följa de senaste riktlinjerna samt rapportera risker och incidenter. Rapportering ska genomföras i enlighet med fastställda processer och rutiner.

Om behov finns för debriefing efter ett jobbigt samtal med kund så kan man alltid kontakta Team Manager RGKYC. Rutin för otrevlig alternativt hotfull kund finns här: Otrevlig eller Hotfull kund | ATG - ATG


Krav

Upplägg hemarbete

  • Måndag, onsdag och fredag finns möjlighet till att arbeta hemifrån
  • Tisdag och torsdag varje vecka arbetar vi från kontoret
  • Enstaka tillfällen eller hela veckor när arbetsuppgifter, nyanställning eller möten kräver närvaro på kontoret, så kan chef besluta om att man behöver vara på kontoret. Man ska därför alltid vara beredd på att bli inkallad, även på måndagar, onsdagar och fredagar om arbetet så kräver.
  • USB-sticka och passupplägg finns HÄR

Vid hemarbete ges frihet under ansvar, därför är det viktigt att allt detta efterlevs. Inom gruppen har alla ett eget ansvar vilket kan medföra att rutinen kan komma att återkallas om en person inte följer de krav som är fastställda. Om den enskilda personen inte efterlever det som förväntas kan denna bli återkallad till kontoret.

Team Manager RGKYC fortsätter med kontinuerliga uppföljningar på de inbokade 1-2-1 som inträffar de dagar man arbetar från kontoret.

warning Created with Sketch.